Autor |
robert
Gość
Nie 20:46, 16 Lip 2006
|
|
Wiadomość |
Dziwgnia Tworzaca Magic Walle I Potworki
|
|
|
W folderze ../data/actions/scripts/ tworzymy plik o nazwie dzwignia.lua a następnie wklejamy tam ten kod:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
mwallpos = {x=249, y=89, z=12, stackpos=1} -- pozycja pierwszej sciany
mwall1pos = {x=249, y=89, z=12, stackpos=1} -- pozycja drugiej sciany
getpiece1 = getThingfromPos(mwall1pos)
if item.uid == 2000 and item.itemid == 1945 and getpiece1.itemid == 1190 then
doRemoveItem(getpiece1.uid,1)
potwor1pos = {x=189, y=126, z=8} -- pozycja pierwszego potworka
potwor2pos = {x=188, y=126, z=8} -- pozycja drugiego potworka
potwor3pos = {x=185, y=128, z=8} -- pozycja trzeciego potworka
potwor4pos = {x=187, y=128, z=8} -- pozycja czwartego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor1pos) -- nazwa pierwszego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor2pos) -- nazwa drugiego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor3pos) -- nazwa trzeciego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor4pos) -- nazwa czwartego potworka
doTransformItem(item.uid,item.itemid+1)
elseif item.uid == 2000 and item.itemid == 1946 then
doCreateItem(1190,1,mwallpos)
doTransformItem(item.uid,item.itemid-1)
else
doPlayerSendTextMessage(cid,22,"Sorry, not possible.")
end
return 1
end
Teraz w miejsca x=, y=, z=, wstawiamy pozycje x,y,z poszczególnych potworków lub ścian. W miejsce NAZWA Wstawiamy nazwę potworka np: Ghoul lub Demon itp.
Następnie otwieramy plik../data/actions/actions.xml i wklejamy tam ten kod:
<action uniqueid="2000" script="dzwignia.lua" />
No i jedyne teraz co zostało to wrzucić na mapke dźwignię [id=1945] i nadać jej uniqueid 2000.
Jeżeli wyskoczy informacja, że taki id jest już używany wtedy trzeba zmienić go w pliku dzwignia.lua i actions.xml na inny.
Jeżeli chcemy żeby użycie dźwigni tworzyło więcej potworków wtedy musimy dorobić małe kawałki skryptu:
Kod:
potwor1pos = {x=189, y=126, z=8} -- pozycja pierwszego potworka
potwor2pos = {x=188, y=126, z=8} -- pozycja drugiego potworka
potwor3pos = {x=185, y=128, z=8} -- pozycja trzeciego potworka
potwor4pos = {x=187, y=128, z=8} -- pozycja czwartego potworka
potwor5pos = {x=185, y=128, z=8} -- pozycja piątego potworka
potwor6pos = {x=187, y=128, z=8} -- pozycja szóstego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor1pos) -- nazwa pierwszego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor2pos) -- nazwa drugiego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor3pos) -- nazwa trzeciego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor4pos) -- nazwa czwartego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor5pos) -- nazwa piątego potworka
doSummonCreature("NAZWA", potwor6pos) -- nazwa szóstego potworka
I tak w kółko...
|
|